5 Mart 2014 Çarşamba

Resimli anlatımlı kolay kolsuz gömlek dikimi

Merhaba arkadaşlar bugün yaptığımız kolsuz bir gömleği size anlatmaya çalışacağım atladığım yer olursa yorum yazarsanız cevaplarım 
Öncelikle kalıbımı daha onceden kullandığım için düzgünce ütüledim
Kumaş pamuklu olduğu için kullanmadan önce yıkadım ve onuda ütüledim
Kalıbı düzgünce yerleştiriyoruz yalnız ben kalıbı paylı cıkardığım için sıfır kesiyorum normalde burdadan kescek olan arkadaslar kalıbı yerlestırırken 1- 1.5 cm paylı yerlestırsın
Kumasımızı kestıkten sonra ılk once pensleri kapatıyoruz 
Daha sonra roba var ise robayı birleşririyoruz robanın altında pili var ise ben yanlardan ortaya kadar iğneleyip kalanı a pili yapıp iğneliyorum
(Bu şekilde)
Robanın kenarını overlok ya da zig zag ayarı ıle temızlıyoruz sonra yan dıkışleri ve omuzları bırlestırıyoruz
Sonra gomlegın ılıklerını acacagımız ve dugmeyı dıkecegımız on patları utuleyıp ıgnelıyoruz yaka pat ın dıbınden dıkılecek 


Hakim yaka
Kumaş telayı kumaştan yarımsar cm içten yerleştiriyoruz ( telam yoktu parça telalardan yaptım bıraz bozuk:)) 
Yaka parçalarını düzleri içeride kalcak sekılde iğneleyip dikiyoruz gomlege gececek ucları 1cm acık bırakıyoruz


Bu şekilde ütüleyip yakaya gecırmeye baslıyoruz
Telalı kısım dışarda kalıcak 1cm den dıkıyoruz
Sonra bu şekilde dıkısler gozukmeyecek sekılde utuleyıp duzden dikiş uzerınden gorunmeyecek sekılde yada tersten baskı dıkısı ıle dıkıyoruz
Etek ucunu ıncecık kıvırıp dıkıyoruz ılık yerlerını ısaretleyıp makınada ılık acıyoruz kolları ister pervazla isterseniz kumaşından bıye yaparak temizleyebılırsınız ben genelde pratık oldugu ıcın etek ucu gıbı ıkı kere katlayıp kenarından 1 mm çima dikişi yapıyorum buna henuz kararsızım kol eklemeyı dusunuyorum onun ıcın tam bıtırmedım umarım faydalı olur (selin)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder